Dagens Feldenkrais-övning

När jag gjorde den igår kändes det helt magiskt. Från ”hackig” rörelse med mycket motstånd (särskilt i rotation till vä) till en helt mjuk rörelse och betydligt mycket större rörlighet. Det känns så knäppt när så små saker gör sån skillnad!

Idag var effekten inte lika tydlig, men fortfarande markant. Jag upplever ofta då jag försöker röra på nacken att jag rör mej i små korta intervaller – små hack, det ”låter” i nacken som om ett kugghjul rör sej (klick, klick, klick eller det mer ”seniga” sega draglätet som också är upphackat, även ofta små ”popp”-ljud som om nåt tvärsläpper eller tvärhugger fast). Jag har nog till viss del trott att det ”ska vara så”, men efter den här övningen förstår jag att det inte alls behöver vara så. Rörelsen kan kännas fri och mjuk hela vägen.

Peppen på mer Feldenkraisövningar från youtube, är stor!

Kommentera

