Goda smaker!

Nåt jag gjorde efter tips i en vegangrupp på facebook och som blev en favvo var en pastasås med purjo, massor av vitlök, trattisar, svartkål och färsk dill i sås på tomatpuré, buljongpulver och sojagrädde. Toppat med jeezlyost och citronzest och valnötter.

Jag provade göra en liten minivariant på en grönkålspaj igår, men den blev lite tråkig. Ska ta med en på ett julknytis imorrn, så det blir nog en med inspiration från ovanstående sås istället. Har fått tips om bästa veganstanningen iaf och det är ju lyxigt. Dessutom är jag så glad sedan jag förstod att även pajdeg måste knådas så att glutentrådarna kommer fram, för att den ska hålla ihop bra. Pajkoden är knäckt, tror jag?

Jag gillar paj kanske framförallt för att det är så himla bra matlådemat :). Komplett liksom!

Kommentera

