Rundgångskväll

Idag är jag ynklig. Mensvärk, febrig och hade en sån rundgångskväll med Lo att det blev bisarrt; en sån där kväll (andra föräldrar kanske känner igen sej? eller vad vet jag om det.) då hon efter trehundra varv med olika konstigheter vid sänggång (orker inte ens sammanfatta), helt plötsligt kommer på att hon vill ha tomtekläder på sej då hon sover, när jag säger att nej – de ligger i bilen och är fryskalla, så bryter hon ihop, drar av sej sina byxor hon har, jag frågar om hon ska ha pyjamasbyxor varpå hon tar dem och slänger dem i golvet, jag blir sjukt less och grinig på henne så jag tar upp dem och slänger tillbaka dem upp i hennes säng  (wiho, så moget), sen vill hon ha dem på, blir arg då jag ber henne ta på dem själv, jag försöker hjälpa henne men då rycker hon dem åt sej och halvskriker ”Kan själv!”, men blir frustrerad efter ett halvhjärtat försök att få dem över fötterna så då vill hon ha min hjälp igen ändå.

I DET läget är jag sämsta mamman i världen, ska jag tillägga. Jag pallar inte med de här situationerna men vi hamnar ju i dem med jämna mellanrum – speciellt såna här dagar då hon varit vaken hela dagen och varit på stojigt julknytis i flera timmar. Hon är ju helt utslut i hjärnkontoret. (Jag med.)

Nå, jag har SÅ god lust där och då att typ säga ”Jag hjälper dej fan inte, jag hjälper dej fan ALDRIG mer!” och gå därifrån – men istället biter jag ihop och tar på henne byxorna och stoppar om henne med bitterhetens kalla händer. Jääätte-jääääättebra, vännen, att du får på dej byxorna till slut och faktiskt LÄGGER DEJ – nu vill mamma stänga dörren om dej och glömma att du finns, en stund…

Kommentera

