Hej Ångest

Fick för ett par dagar sedan antagningsbesked till vårens kurser. Jag har peppat så hårt för akupunkturkurserna men på antagningsbeskedet står att de är inställda. BUHUUUU!

Dök raka vägen in i framtidsångesten. Inget jobb, inget plugg, ingen a-kassa.

Men nu har jag lustläst utbildningskatalogen och gjort en sen anmälan till några sjukgymnastiska kurser, som kanske, kanske kan öka mina chanser att få jobb (antagligen inte, men det är nog det smartaste jag kan göra iaf).

Och ringt och jagat chefen på det senaste jobbet jag skickade ansökning till. Skulle vara SÅ FETT att få jobba där. Men misstänker att frånvaron av ”uppringning” innebär att tjänsten redan är tillsatt… BUHUUUUU!

Nu blir det till att söka personlig assistent-jobb och vårdbiträdes-jobb, igen. Får mer ångest av tanken på att jobba massa kvällar och helger, och böket det innebr med barnvaktsfixande och att jag träffar Lo så lite, men nån inkomst lär jag ju ha.

Kommentera

