Runt-runt-runt

Idag har vi fortsatt jobba med cirklarna i freestylehundars-tävlingen. Tävlingen är redan avgjord men vi har bara jobbat med det ett pass. Då började jag med cirklar från vänster sida, men det var ganska svårt eftersom vi (skämskudden på) har typ trehundra olika handsignaler som betyder ”fot” och det blev svårt att använda handen för att ”locka” Texas att gå runt mej bakom mej, eftersom han gärna snurrar in i en fin fotposition vid minsta rörelse med vänsterhanden. Hihi, nåväl….

Idag övade vi ute på gräsmattan, hade hans favvoslunga och eftersom vi saknade en vägg att vara vid (om jag har en vägg på vänstersidan som ”omöjliggör” att han vänder runt in i fotposition, så kommer vi bort från den svårigheten) så provade jag åt andra hållet istället. Tanken är ju ändå att han ska kunna cirkla åt båda håll. Och det gick ju hur bra som helst! Men jag tyckte att han blev trött fort då jag använde slungan som belöning. Upptäckte sedan att han fått ett litet sår på en tass o kanske var det därför jag upplevde att han blev ”trött”. Så himla kasst underlag även fast vi höll till på gräsmattan som ändå är mjuk och isfri.

Men skojsig träning! Märker dock att jag är extremt beroende av instruktionsvideon för att förstå hur jag ska ”ta träningen vidare”. Det är så frustrerande att vara nybörjare på saker ;).

Kommentera

