Det som gnager

Kom på vad som gnager.
Det är jul.

Förstås.

Jag är rätt nöjd med å vara ensam å har heller inte mycket till pepp för att ha några romantiska/kärleksrelationer.

Men jultiden känns dyster utan partner. Mest för att mina närmaste finingar allihop har sina egna familjer att engagera sej i. Jag känner att jag tränger mej på då jag frågar om vi kan hänga något.

Och så är jag dålig på att fira jul. Och Lo är i princip ensam med mej (eller? det känns så just idag, men det kan vara den allmänna sinnesstämningen som stör mej) så jag tycker synd om henne. Vill helst att skiten ska vara över, men det är ju inte mycket till julstämning att bjuda en treåring på…

 

Nåväl: vi kan nog göra nåt kul av det. Jag å hon :).

Kommentera

