Feldenkraisövningar – gör dem!

Har gjort lite Feldenkraisövningar från internet. Det känns som om jag trevar mej fram i början av en resa, och får många aha-upplevelser. Framförallt har jag märkt hur ”knyckigt” jag själv rör mej, tex då jag ska ändra ställning när jag ligger och surfar, och med Feldenkraisövningarna som utgångspunkt kan en säga att jag upptäckt hur värt det är att faktiskt göra små lägesförändringar på ett medvetet, lugnt sätt som känns ”snällt mot kroppen”. Inte tvärkasta huvudet åt sidan.

Det är som att återfinna kunskap jag haft tidigare, men ”tappat” på vägen. 🙂

Hittar bara mer och mer roliga grejer en kan ta del av: Kolla denna sida på soundcloud med en hel del Feldenkraisövningar. Jag hittade till den via denna sidan på SFAF´s hemsida.

Kommentera

