Betalade räkningar –  fick grav ångest. Sökte sedan flera jobb. Alltid lite ångestskapande. Att söka jobb är väldigt jobbigt för självförtroendet, faktiskt.

Nu ska jag belöna mej själv med lite filmtittande. Har laddat hem en hel hög med ickenormativa kärlekshistorier och är väldigt peppad. Tack vare Ligga med P3:a lista.

Lo sov till 11 idag. Vaknade vid 11. Somnade för dagsvilan ca 15.30. Vi är så jävla bra på att vara jullediga. Jag tog beslutet idag att ej ”banna mej själv” över att tiderna förskjuts – jag trivs ypperligt med dessa tider och passar på att njuta istället. Vi har gott om tid att fixa till det sedan, vi är faktiskt rätt bra på det.

Men nu ångrar jag att jag lovade både pannkakor och pizza på samma dag. Det finns en gräns för hur mycket mjölmat en kan sätta i sej på en å samma dag…. Puh. Dessutom är pannkaksgräddandet en tidskrävande uppgift. Även pizzan. På pappret ser det ut att vara så fiffig o snabb mat men ICKET.

Nåväl: får jag se en fin film först så är jag säkert peppad på att sätta en pizzadeg på jäsning. Jiho.

Kommentera

