Mål 2014 -modellhästarna

Ser tillbaka på modellhäståret 2013 o inser att jag inte varit särskilt produktiv. Jag har köpt några fina modeller men målat väldigt lite och slutfört väldigt lite. Men så hade jag heller inga tydliga mål.

För 2014 tänker jag mej att jag ska delta i åtminstone en liveshow. Att jag ska komma igång och fotoshowa också.

I övrigt blir målen dessa;

Först och främst ska dessa tre slutföras!
2014-01-01 16.16.33

SM G4 till svettfux dräktigt kallblodstravarsto. AA till brunblack kallblodstravarvalack å en CollectA till en musblack kallblodstravarhingst.
Dom har varit på god väg att bli helt klara, väldigt länge nu…

Dessa tre ska åtminstone bli färdigskulpterade och primade under 2014.
2014-01-01 16.18.31
Cl Haflinger till kallblodstravarsto. En SM Andy till piafferande kallblodstravarhingst o det lilla SM-fölet ska bli en kallisfölis, tillhörande stoet i förra bilden.

Det här lilla gänget ska preppas, primas och målas, är mitt mål:
2014-01-01 16.17.36

Allihop ska bli kallblodstravare 😉 (hihi, ser ni ett tema?). Det är ett gäng Micromodeller från Maggie Bennett.

Dessa två ska om inte bli färdiga, åtminstone vara på god väg att bli färdiga:
2014-01-01 16.19.21

En Resin-Totilas som ska bli en kallblodstravare (surprise ;)) och en CollectA Dartmoor som ska bli en russ. (av någon anledning så vänder sej bilden då jag lägger in den i inlägget)

Och så är det dessa som ska preppas, primas o målas. Undantaget från min ambition är Elsie, det är okej om hon blir kvar till 2015 i målningsväg ;).
2014-01-01 15.23.44 2014-01-01 16.20.16
Elsie blir en porträttmodell på min egen Trollfuxa, fölet en korsning russ/kallblodstravare och Oceania vet jag inte riktigt var hon kommer ta vägen i ras & färgväg.

Förutom dessa egna blir det iaf ett par modeller som ska fixas o målas för en annan person.

Hepp, get to work då!

2 thoughts on “Mål 2014 -modellhästarna

Kommentera

