Mål -hästeriet

2013 kan sammanfattas som ett år då jag ville mer än jag kunde, på många olika sätt, framförallt med hästarna.

Därför sätter jag som primärt mål för 2014 att jag ska sänka ambitionerna. Undvika frustrationen som blir när jag känner press att göra mycket.

Primärt mål med Hjärtat är förstås alltjämt att hålla honom frisk. Nu verkar det som om vi börjar året 2014 med en liten fångkänning, men jag väljer att känna mej lugn i magen där han står instängd i ligghallen, såna här mindre känningar har vi ju genomlevt förut. Jävla skitponny att hoppa ur ligghallen just den natten/morgonen då det är frostigt och sol… Nu hann han bara med ca 1 timmes betning efter soluppgången, men det räcker ju gott och väl för att han ska få en insulinhöjning som sätter igång ett fånganfall.

Ska lägga tid framförallt på relationsbyggande grejer: jobba med tricks och ”trams” som ger honom välförtjänt hjärngympa blandat med nyttogrejer såsom targets, mycket massage och ET-balanseringar, tömkörning i skogen.

Bonusgrejer: ridning av någon liten person? körning? hoppning?

Ett annat mål är att flytta honom till inackorderingsstall.

Med Trollfuxa, som ju är hos fodervärd, blir målet att besöka henne åtminstone en gång i månaden.

Kommentera

