Stalltitt & Hjärtat pigg

Idag har Hjärtat varit puls & värmefri och även väldigt pigg och gnäggig.
Jag var till ett inackorderingsstall o kollade. Visst känns det litegrann som att byta ner sej, här finns såna fina möjligheter att ge hästarna ett bra liv, men för Hjärtats skull vet jag inte om det är så. Han kan ändå inte gå i stora vinterhagen. 😦 (hej, piss-fång-liv)
Jag känner mej peppad på att flytta in till stan, även fast jag är skeptisk till hur bra jag kommer må. Nu (2 på natten) verkar jag vara 8:e i kön på en lägenhet på Ersboda, vilket förhoppningsvis innebär att jag kommer erbjudas visning. Dock är lägenheten på 5:e våningen och det känns ”sådär” med djuren och Lo, faktiskt. Så vi får väl se. Drömmen är en 3:a med billig hyra, på bottenplan och gärna ”vid skogen”, dvs inte ”mitt i smeten”. Gärna nära Los förskola eller det stall Hjärtat finns i. Jupp.

Nu ska jag gå isäng med lite ångest i bröstet. Först munsköljningsproceduren dock. Den ”andra” infektionen verkar lägga sej, varit mycket bättre idag, mindre svullen och mindre ont igen. Heja min kropp som pallat att bekämpa…

Kommentera

