skogen

En mycket fin grej med att det fortfarande inte är någon vinter här, är att en har tillgång till skogen till fots, off road liksom, än. Utan att det blir ett projekt. Bara å vandra på. Nästan smidigare eftersom det är rätt hårt på sina ställen där det annars kan vara lite sankt och svårgått.

Sherin är här och vi har promenixat en långvända, letat nya stigar och försökt få Texas att springa lite ;). (vilket han faktiskt gjorde) Hjärtat fick ett litet pass på ridbanan. Skojsigt jobb. Hade grimma o grimskaft. Jobbade först med lite böjning och fram-ner. En ytterligare aspekt på fram-ner-sökningen med honom är att den är jobbig för mej som människa. Jag måste  gå halvt dubbelvikt ju. Haha. Har jag inte tänkt på förut. Kanske har det inverkat i att jag inte funnit motivationen till att lägga fokus där…

Lite jobb med att behålla böjningen i slutan. Även lite jobb med att få flyt framåt i slutan. Helt ok jobb. Kunde varit bättre och mer strukturerad, men Hjärtat var med och verkade tycka det var kul.

Såpass att han inte ville gå ut från ridbanan… Bäst å mota Olle i grind (verkar halvt vanligt med klickertränade hästar) så jag förstärkte då han följde med, också ;). Och såg till att sprida pellets på marken i hagen då vi kom tillbaka = kanske förstärkande av ”gå tillbaka till hagen”.

Nu är hundarna utslagna här och jag ska in till stan å köpa Texas lyxdyrfoder (men ack så jävla bra det är, gubben är ju faktiskt allmänt superfräsch för sin ålder och ska så förbli så länge jag kan göra något åt det!), en klicker, soja & mineraler till Hjärtat, o så tempeh o kimchi för min lillmages välmående också. Sen hämtar jag gullungen. Shit vad en kan längta efter ett barn, alltså. Det är som om det klickar till i mej då jag hör hennes röst i telefonen. Btw var hon inte alls på förskolan idag för tydligen är det en röd dag idag. Hahaha….det hade jag missat ;).

Kommentera

