Trött gäng

Idag är vi ett trött gäng här. Hundarna utslagna i soffa och på golvet (förstås inte whippeten 😉 ), katten på soffryggen och jag i soffan, sovandes till olika kortserier på svtplay.
Jag å helgdagar….fick göra alla mina ärenden idag istället ;). (refererar till slutet på mitt förra inlägg) Jag & Lo kämpar vidare med att vända dygnet. Intressant lärdom, må jag säga. Tur jag är arbetslös… Lo var blyg, försiktig och mammig vid lämning på förskolan. Tänk så fort det går, ett par veckor borta och hon blir så osäker. Jag kan relatera till hennes känsla, uttryck, som att hon undrar om hon har någon plats där i gemenskapen då hon kommer dit, alla leker, men finns utrymme för henne? Osäkerhet och hon vill helst följa med mej hem igen. Igenkänningsfaktor på den…
Nu ska vi ut o lasta ur bilen, innan Lo ska hämtas. Kanske får Lo rida lite på Hjärtat idag, det är fortfarande plusgrader vilket gör att han faktiskt kan ta sej till ridbanan och röra sej på den. Om hon nu VILL… Om några veckor börjar ridlekiset och jag undrar om jag var allmänt DUM, tänk om hon inte vill rida överhuvudtaget o alla pengar bara är å kasta i sjön? Ihhh!

Kommentera

