Värkanalys

Har druckit relativt bra idag (ett par liter i alla fall). Upplevde först att värken blev etter värre i några timmar på eftermiddagen. Fy tusan.

Men nu är värken betydligt mycket mindre. Inte helt värkfri men  jag har börjat känna ”kroppen som helhet” och inte bara en irriterande, molande önskan att stänga ute kroppen.

Är det så enkelt? Vätskebrist = myrkrypsvärk?

En insikt fick jag under dagen: det är SVÅRT för mej att dricka ordentligt nu. Jag tror det beror på kylan. Jag har bråkat lite med shunten till huset och har haft ca 15 grader härinne i några dagar och även varit ute i kylan rätt mycket och blivit lite kall. Kanske är det därför jag får kämpa så mycket för att få i mej nåt?

Jag har heller inte ätit så bra pga total mat-o-pepp, det är nog också en bidragande faktor. Det är lättare att dricka då en äter nåt.

Nåväl, nu har myrkrypningarna nästan försvunnit och istället känner jag en peppig träningsvärk av att ha jobbat fysiskt med olika hästgöromål. Yay för ”gratisträning”! Rulla balar,bråka med transporter, lyfta fodersäcker och strösäckar, bära.

Kommentera

