wow, vilken dag!

Vilken dag jag haft. SÅ bra. Det känns nästan inte sant då jag tänker tillbaka på den.

Den har bla innehållit:

– Planering och strukturering av närmsta veckornas plugg. Jag vill berömma mej själv för detta då jag i vanliga fall avskyr att läsa alla de där tråkiga välkomstbreven, kursplanerna och läsanvisningarna, men idag gjorde jag det. Heja mej. Kan bli tricksigt att få till 3 olika kurser på en å samma gång, men jag tror också att det kan passa mej utmärkt – då jag tröttnar att plugga till ena kursen kan jag bara byta och ”få paus” men ändå fortsätta plugga. Prrrfect!

– Läst en del till Utomhuspedagogiken. Enkla grejer som hur en läser årsringar på olika träd, hur olika växter löser övervintrandet på bästa sätt och så vidare. Åh, kunskap! ❤

– Kollat på ett avsnitt True Blood. Så mycket pluggnostalgi kopplat till True Blood. Bra avkoppling!

– Blivit bjuden på middag! Det är verkligen lyxigt. Dessutom hade Mattias faktiskt ansträngt sej. Hihi. Väldigt god mat och det känns så himla bra att kunna åka till honom o hänga ett par timmar, Lo saknar honom mycket och vi får umgås lite. Håller tummarna nu att han får jobb!

– Åkte från middagen direkt till stallet. Lo somnade i bilen på vägen dit och sov i bilen medan jag fixade allt som går så mycket fortare utan henne: mockade, gjorde iordning foder och packade hönät. Vaknade lagom till att Hjärtat fick komma in. Men hon var inte så intresserad av honom, egentligen. Ville sitta i pulkan då jag jobbade med honom på banan, men blev kall och så gnällig att jag fick hjälpa henne upp till bilen där hon ville sitta i illusorisk värme (eller?) och käka den medhavda satsumasen medan jag ”jobbade klart”. Hjärtat var en skruttibangbang och drakblåste tom över en person som gick på vägen nedanför stallet. Sprutt i baken, galopprejs, balanstrav och blåsa upp sej o drakblåsa. Tänk, han blev precis som ett halvblod bara han fick komma till ett vanligt stall. 😉 (Haha, inte alls faktiskt, men lite såna tendenser visade han ikväll iaf) Var noga med att avsluta med att klicka för avslappnad, lugn rörelse med lång överlinje. Han var helt med i det.
Jag njuter lite av upplyst ridbana men han skulle verkligen behöva få komma ut och kolla in omgivningarna. Ikväll märkte jag tydligt att han VILL det. Så himla fint att jag har planerat sånt för närmsta dagarna, då! 😀 Han har iaf börjat bestiga den stora högen i sin hage, så smått, såg jag idag. Små hovspår längs halva ena sidan av högen. Till slut kommer han på vilken sjukt bra utsikt han skulle ha däruppe…

Hursomhelst: det var faktiskt fint att ha Lo med till stallet, även om det inte blev som jag tänkte mej (med ridning och/eller att Hjärtat skulle få dra pulkan).

– Träffade en hel del människor i stallet också och det känns så fint, alla är så hjälpsamma och sjyssta och det känns ovant och lyxigt.

– Lyckades även klämma in lite ”träning” av Texas; platsliggningen i boxen. Idag slappnade han av mycket fort och la sej och vilade, skönt och bekvämt på en liten ”fäll” på Lejonhjärtas tjocka bädd. HEJA OSS! Drömmen vore att han kände sej trygg med att ligga kvar där även fast jag går runt och fixar grejer. Han är inte alls tillfreds i stallmiljön annars, går mest runt och är i vägen och gnäller…

Texas blir för övrigt helt slut av att hänga med i stallmiljön så bara det är en hel del aktivering för honom. Det är folk, andra hundar, hästar (LÄSKIGT!) och så mycket springande hit och dit.

– Sen hem o avsluta dagen med att ”Mysa i soffan” som Lo kallar det. Hon fick chiapudding till kvällsfika o kikade på ett avsnitt Dora sittandes i mitt knä medan jag mobilsurfade. Sen myste vi ändå mer, pratade lite om dagen, låg bredvid varann i saccosäcken och avslutade med att läsa i en ny favvobok för mej: Vår hemliga trädgård. ÅH SÅ FIN! Den knöt också ihop säcken fint med mitt plugg tidigare idag.

Nu ser jag framemot morgondagen också. Den känns så pepp och bra! Mycket häst, en del barnvaktande, en del plugg och så häng med världens bästa Lo. Fint!

Kommentera

