Just ikväll…

Bröt ihop lite ikväll. Sen Lo kom tillbaka från Mattias i lördags är hon som ett annat barn. Vi har haft en sån toppenperiod då livet varit härligt konfliktfritt o det känts helt lyxigt med ett barn som hjälper till, gör mycket själv o som dessutom är väldigt skojsig att göra saker tillsammans med eftersom hon dels uppskattat det och dels äntligen börjat kunna dela med sej av sin upplevelse (via talet).
Men sen i lördags känns det som om hon kämpat för att ”trycka på mina svaga punkter”.

Mina svagaste punkter är 1. Tjat om barnprogram. 2. Att säga att en inte gillar maten innan en ens smakat. 3. Att vilja bli buren hela tiden av tusen olika anledningar. 4. Att bete sej helt hjälplöst inför kläderna = kräva hjälp med ALLA kläder. 5. Att fördröja situationer då vi MÅSTE göra något; tex komma iväg till förskolan eller stallet, eller för den delen äta middag, äta kvällsfika, göra nattningsproceduren. Alltså medvetet påbörja helt andra saker mitt i alltihop, igen och igen och igen.

Jag försöker vara ”allt jag kan” men till slut blir jag så LESS och ARG.

Och nu börjar hon ha ord för det som händer o det känns så jävla hårt. Bland annat sa hon vid ett tillfälle ”Jag saknar pappa för han blir aldrig arg.” (AJ, den gjorde ont…) och ”Jag vill inte att du skriker, mamma”. O det tar så hårt rätt in i mej, nej, jag vill inte bli arg och nej, jag vill inte skrika. Fan så värdelös en kan känna sej.

Jag har druckit för dåligt idag igen så jag har skitont i nacke, axlar och ben och svimmar-nästan då jag reser mej upp.

 

Såååå, just ikväll hade det varit fint om nån annan kunde eldat. Jag vill bara krypa in under en sten nånstans.

Kommentera

