Kladdkaka med svarta bönor…

När jag skulle hitta en länk till en vän så insåg jag att jag INTE delat länken i bloggen. Bästa kladdkakan ever – o dessutom proteinrik! Det ni! Kolla här: Kladdkaka med svarta bönor.

Och jag lovar mej hela tiden att jag ska skriva upp tex bra länkar till recept och sånt, här i bloggen, men sen glömmer jag bort.

Nå, jag gjorde iaf ett så gott nötsmör för en vecka sen. Men nu då jag tänkte hitta länken till receptet insåg jag att det nog var en blandning av olika? Hade iaf paranötter och mandlar, rostade dem lite i ugnen, mixade dem i mixern tillsammans med lite sesamfrön samt zest och juice från apelsin, samt Santa Marias Cacao-Chili-krydda, nåt fancy salt o eftersom jag tyckte det blev lite för tjockt – eller jag inte lyckades mixa ut alla härliga oljor i nötterna – så tillsatte jag lite sesamolja för konsistensens skull (plus lite smak). Det blev verkligen GOTT! Åt hårdbrödmackor med det smöret och inlagd gurka på till lunch, kvällsfika, frukost flera dagar i rad ;). Enbart till middagen fick de mackorna stå åt sidan…

 

Nå, mer receptlänkar o matbloggande framöver, så det så!

En reaktion på ”Kladdkaka med svarta bönor…

Kommentera

