Hur en kan leva sitt liv

Okej, vill dela några grejer. Först och främst detta Ted Talk med Jane McGonigal om Spelet som kan ge dig 10 extra år.

För det andra, detta samtal mellan en ungspoling o Eckhart Tolle. Obs: filmen är 1 h 38 minuter. Väl spenderade om du frågar mej. Mycket kan en säga om snubben men denna film gjorde djupt intryck på mej. Och den gav mej en nyckel som jag använt många gånger om dagen senaste dagarna och jag blir nästan gråtfärdig då jag sakta men säkert inser att jag har haft så många verktyg i min verktygslåda, men försummat dem eller helt enkelt inte sett dem, eller glömt bort dem.

För det tredje, kolla avsnitt 2 av ”Ut på tur” på svtplay. De rider islänningar i Nordnorge. Ingen actionrulle och det blev jag så lycklig för. Tack för att jag inte blir decimerad till nån sorts underhållningskrävande tittare. De andra delarna är säkert fina också, men de har jag inte hunnit kolla på o av förklarliga skäl prioriterade jag detta ;).

Och fjärde och sista, denna länk som behandlar en fråga som jag tacklats med mycket sen jag var typ 15, men på ett kanske mer konstruktivt sätt senaste tiden: behovet av maktanalys i hästeriet. Det finns en del två också, den har jag inte kollat på ännu.

 

Medan jag försökt skriva detta har datorn stängt av sej 5 gånger, jag måste börja inse att min dator sjunger på sista versen…. (batteriet har lagt av o strömkabeln passar egentligen inte till datorn. Nu verkar den dessutom spontanstänga av sej trots kontakt. Hej å hå.)

Kommentera

