Det politiska i nära relationer

Jag har åkt massa tåg i helgen och därmed läst en massa. Jag älskar tågresor av den enkla anledningen att de ger mej ro, möjlighet och motivation att sträckläsa böcker. Timme efter timme begravd i böckernas värld.

Kort o gott så reser jag oftast på multipla sätt då jag åker långa tågresor. Det är inte bara den rent fysiska resan som tågresorna oftast innebär. Utan också den här bokresan. Den resan som böckerna tar mej med på.

I helgen läste jag Alltings början av Karolina Ramqvist och tack vare den är jag helt uppfylld av funderingar kring det politiska i ens nära relationer, speciellt de sexuella relationer en haft o har med män. O sen läste jag Ru av Kim Thuy o fick ta del av en annan kultur, ett helt annat sätt att tänka och agera.

Längtar efter massor av tid att läsa, läsa, läsa. Annat än kurslitteratur alltså. Borde kanske boka in fler tågresor?

Kommentera

