Tömkört skruttibangbang

Min skruttibangbang-ponny tömkördes lite idag. Underlaget var ”ok”, men inte mer, men bättre än tidigare veckor då vi inte tagit oss från gården. Han skulle verkligen behöva få GÖRA mer. Han är piggelin så det pyser här o var. Tömkörde iaf en vända o närmade mej taktandet o peppen på hemvägen på ett annorlunda sätt – jobbade med (dåliga) öppnor i ”trav” (Hjärtat behöver få göra dåliga öppnor, inbillar jag mej. Typ ramla runt lite o överböja sej o sträcka ut o ramla isär.) o även att utmana honom i taktandet o se om han kunde sätta sej lite mer. Blandning av pepp från hans sida o några utbrott då han tyckte jag jävlades. Men jag upplevde att det var ett nyttigt pass. Använde positiv förstärkning o pepp o gick inte över nån gräns, även fast han uppenbart ”pös över” några gånger. Sen kunde vi styra upp lite lugn o ro ändå.

Imorgon ska jag svara på alla svar vi fått på medryttarannonsen. Hoppas, hoppas att någon/några funkar bra med honom. Håll tummarna!

Kommentera

