Muhammara!

Gjorde en sås/dipp ikväll som var så jäkla god, det godaste jag ätit på väldigt länge. Muhammara på detta recept från vegokoll. Jag o Lo åt den i pitabröd med veggyness vegankebab döner-kött o så lite stekta grönsaker. Det var väldigt smarrigt. Jag fick över en hel del o planerar att äta det till allt ;).

Ps. Jag brukar inte gilla paprikasåser så värst mycket men denna gick verkligen hem.

 

Å nu när jag ändå tipsar så kom jag på att jag gjorde smör häromdagen som blev helt perfekt. På detta recept från Bli vegan-bloggen.

Kommentera

