Finhäng

Onsdagen kan sammanfattas med det ordet. Finhäng!

Jobb som kändes bra, sen hämta piggelin-Lo som faktiskt sovit på förskolan o därmed var en fröjd å hämta. Åkte till stallet för att snabbt fixa mockning o foder, busigt barn sa helt plötsligt att hon ville rida, solen lyste o jag kände att allt gick lätt, inte kunde jag säga nej (även fast vi egentligen hade lite brått).

Hjärtat ställde upp fint o idag styrde Lo själv. Hon är inte särskilt välplanerad o rätt snurrig i sitt styrande men Hjärtat hanterade det väldigt bra. TUMMEN UPP PÅ FINPONNYN!!! Dessutom såg de så jävla fina ut ihop då han knallade på o kämpade rätt hårt för att förstå vad hon menade o hon satt riktigt bra o säkert. Hjärteponnyn.

Sen åkte vi till M & E. Vilken härlig kväll! Blev bjuden på god mat, se fina huset som känns mer o mer färdigt för varje gång jag hälsar på, Lo busade massor med både M & E, o så lite sällskapsspel på det. Ja o så en liten gosestund med gamla tanten Trollfuxa som bor där nu.

Kändes väldigt gemytligt o härligt o fint att få ta del av parighetens mysighet liksom. Dessutom åkte vi hem med en burk äppelmos (osötat. O supergott enligt Lo…) o ett lånat Vegomagasin. Här ska vältras i roliga vegorecept! 😀

Lo somnade i bilen för typ 5:e kvällen av 6 senaste tiden. Bar in tröttbarnet o hoppas vi får en lugn natt. Som hon hållit igång tror jag nog det. Börjar knappt känna igen min unge, hon är som en sprallig sprudlande liten busunge med massa energi o så fantastiskt social. Jag tror M börjar bli en riktig favorit.

Förra natten sov vi dåligt pga att hon har mardrömmar, så jag känner mej rätt sliten nu. Hade tänkt ha en ruggigt effektiv morgondag men ändrar nog planerna, om jag får sluta tidigt på jobbet så hoppas jag hinna följa en väns hund på sjukgymnast-besök o sedan tänkte jag tömköra Lejonhjärta en mycket lång vända för att se hur det funkar att ta sej till Ringvägen (I20-området). O kvällen får vi dona på här hemma. Tvättar mej igenom en enorm tvätthög o rensar samtidigt ut en jävla massa grejer. Dags att börja försöka sälja/få bort sakerna ur huset? Den svåra biten…

Kommentera

