Misslyckandet som blev färskost

Alltså jag gjorde ost enligt samma recept som på denna sida (hittar inte originalet nu då undergroundburgers.com verkar vara nere?), dock misslyckades jag: det blev ingen hårdost. MEN en jäkligt smarrig färskost. Som kryddning hade jag en påse tacokrydda i. Åt som dipp o det kändes väldigt lyxigt o gott, ska också ha i den i en tacopaj imorgon.

 

Nästa sås jag gjorde vid samma tillfälle var en med ett silkestofu-paket (380 g), 3-4 msk majonnäs, 3-4 pressade vitlöksklyftor, 2-3 msk olja, salt o peppar o även lite ”allroundkrydda” i brist på paprikakrydda. Den blev supergod! En ny favvo i min bok! Framförallt som dipp men också i tortillasen.

 

Gjorde även avokadoröra med sesamolja o sesamfrön enligt Vegokolls recept och den här ostiga såsen till nachos från Veganrecept & Galna upptåg. Det var gott, alltihop!

Kommentera

