Att göra-listan

Inför flytten är att göra-listan lite smyckad av diverse grejer. Jag har under en ganska lång tid haft en liten ”inför flytten”-lista med blandade uppgifter, allt från att gå igenom en låda till att gå igenom alla skåpar i köket. O så har jag haft i uppgift att gå igenom en punkt på listan per dag. Förstås så har alla de ”små” uppgifterna börjat bli tagna nu, och idag var det alltså dags för att kolla igenom BADRUMMET o KÖKET. Till exempel bort med rengöringsmedel som ej används, jag gav äntligen upp om en gammal orkidée som inte verkar vilja vara med längre, sortera i soffan, gå igenom (o kasta ojämna) matlådor, gå igenom ”extralådan” i besticklådan (min var belamrad, helt sjukt vad grejer det ”rymdes” i den), o så sortera ut allt som jag faktiskt inte vill ha eller inte använder i köksmaskinsväg o porslinsväg. Det känns väldigt bra nu, men ju närmre jag kommer att vara hyfsat färdig-sorterad, desto närmre kommer jag det faktiskt flyttpackandet och det (för mej) stora FIXET: jag har en hel del grejer jag vill skänka bort eller sälja, både möbler o smågrejer, o det är så himla krångligt att fixa med sånt tycker jag! Nu är det hög tid.

Ps. Svåraste att sortera bort är barnkläder, böcker och hästgrejer. Jag försöker återkomma till dem nån gång i veckan nu för att jag sorterar bort mer o mer för varje gång, men det är så SVÅRT.

Kommentera

