Första veckan

Wow, första veckan på nya jobbet (efter inskolningen) har gått. Jag trivs jättebra. Det är kul o lite lagom utmanande o jag känner mej lagom behövd o det är fint att vara respekterad o uppskattad både av medarbetare o patienter o det känns verkligen överkomligt med 75%, även om jag är helt slut om kvällarna så tror jag det kommer fungera.

Idag är det fredag o det verkar ju vara en längt-dag för en del som jobbar vanliga veckor (ni vet, måndag till fredag. Vill påminna alla som jobbar så att det är en YNNEST!), men jag har haft lite ångest för det har känts osäkert o jobbigt att ”lämna” patienterna över helgen. Inga sjukgymnaster på helgerna på sjukhuset, tydligen. Idiotiskt men sant.

Men förstås skönt med helg!
I helgen ska jag försöka göra lite lagom mycket. Fortsatt fokus mot flytt. Börjar kännas lite skrämmande nära o även om jag röjt o rensat litegrann eftersom i flera månader så är det lång väg innan allt är nerpackat och det värsta skrotet utrensat. Ihhh.

 

Lejonhjärta o jag var på kurs förra helgen, det var magiskt fint, men sen har jag inte haft mycket tid för honom. Tur att medryttaren har haft hand om honom två dagar denna vecka. Och igår for vi ut på långtur, jag tömkörde och vi tog vägen förbi Fängelset/Mejeriet o gångvägen tillbaka. Massa initialt läskiga saker att kolla på för lantlolle-hästen Lejonhjärta men det känns spännande o kul för oss båda med en helt annan miljö. Han känns inte riktigt säker i den miljön men jag känner på mej att med tiden på detta ställe kommer han bli ändå mer trygg o säker än han varit innan, när han är 20 kommer det vara chill att ta en tur ner i centrum i värsta rusningstrafik, typ ;). I alla fall om han inte frusit innan (eftersom han blir lite stollig i huvet av att ha varit kall…).

Nu ska jag trycka lite chips o chokladhavredryck o se kvarvarande halva av första avsnittet av Twin Peaks.

Kommentera

