Hushålla med energi

Ett begrepp jag suger på just nu. Inte är det lätt inte, att hushålla med energin.

Och nu, då klockan är strax över 23 o jag är sjukt trött, ögonen vill tvångsslutas o jag kämpar på olika sätt att hålla mej vaken – så undrar jag som många gånger förut: varför?

Jag kan ge många svar på den frågan, men ikväll känner jag att inget egentligen håller. Jag borde släcka ner o sova. Speciellt om jag tänker vakna 5.45 imorgonbitti också.

 

Idag har jag bla:
– Haft med Lo till stallet o det var i princip helt konfliktfritt. Wiiie!
– Löshoppat Hjärtat, det började segt men då jag la upp hindren så tändes peppen hos honom. Finponnyn! Femstuds o han hoppade bra genom hela serien. Bra gympa för fjantlåren o påskjutsoviljan!
– Hämtat släpvagn och börjat så smått att röja ur i garage och lagård o fyllt ett släp.
– Somnat ifrån vaken Lo som roade sej på egen hand med bland annat playdoh.
– Äntligen planterat om paprika, melon o citrusplantor/skott.

Tre finaste idag:
– Kramen jag fick på toagolvet då jag sa åt Lo att jag älskade henne så jävla mycket och hon kramade mej så hårt som hon börjat göra, o sa att hon älskar mej med.
– Hjärtats fina hopp-pepp!
– Att jag kunde sova så djupt där mitt på dagen, då jag bara tänkte vila. Brukar oftast bara ”kunna” slumra till lite halvytlig sömn i högst 8-10 minuter men nu sov jag nog minst en halvtimme o det DJUPT.

Kommentera

