Flyttbestyr

Vilket bestyr det blev med å flytta. Men det känns helt ok. Det är en del kvar att göra men mest köra grejer på skroten o typ till stallet Ikväll gick jag till o från stallet med Texas. Känns så jävla kul med promenixer på nya ställen. Älskar å upptäcka nya vägar, stigar o kolla in omvärlden, skapa mej en bild av omgivningen liksom.

 

Nu längtar jag efter att lugnet lägger sej o att rutiner kan infinna sej, och att jag får lite tid att njuta av mitt nya hem. O få hänga med mina fina vänner här! 🙂

 

Hjärtat har jag knappt träffat senaste veckorna, tur nog har han ju även en medryttare som till och med åker dit en extra gång ”För att han är så himla söt!” som den skrev i sms, men ikväll jobbade jag honom vid hand. Han var verkligen dryg från början, irriterad/frustrerad alternativt skitförbannad på mej för att jag ”gett” honom så lite tid o uppmärksamhet på slutet. Efter en stund kändes det dock fint o han är rolig att jobba med. Lite fokus på travskolor! Det känns som ett steg framåt – skolorna i traven har vi inte jobbat så mycket med på flera år, kanske sedan innan fånganfallet. Men han kändes verkligen på G och fin. Kul.

Nu ska jag planera lite käk. Har inte handlat mat på flera veckor o levt på matlådor typ, men nu längtar jag efter att få inspireras, planera o laga mat… Men PS. Ikväll blev jag bjuden på käk o det är nog ändå snäppet bättre än att inspireras, planera o laga mat åt sej själv. 😉

 

Kommentera

