snörvel kli snyt krax

Dagen har varit helt ok, sittandes i min fåtölj, surfandes. Snörvlandes, näskliandes, snytandes, kraxandes. Tvättade kläder, vilken dröm tvätt kan vara då en har tillgång till 5 stora tvättmaskiner, två torkskåp, två torktumlare och ett torkrum. Förutom klädstrecken på balkongen förstås. Kanske är det nyhetens behag som underlättade men allt veks o lades in på plats ”i ett huj” o jag kan inte komma ihåg när det hände sist. Alltså att kläderna tvättades och veks och hamnade i rätt garderob, på samma dag.

Nu funderar jag på om jag kan jobba imorgon, om de jag bjudit på middag imorrn verkligen kan komma hit utan risk för smitta, och vad jag isåfall borde bjuda på. Ett problem då jag ska bjuda folk på mat är att jag så lätt blir lite uttråkad på mat o typ sällan gör samma mat två gånger, även om jag tyckte väldigt mycket om den. Men ibland är det ett lotteri att prova nytt då en bjuder folk… 😉 Jag funderar även på det ultimata seitanreceptet för att kunna grilla nå goda stekar på midsommar. Och så funderar jag litegrann på om jag orkar göra en oreokaka med lite extra allt att ta med på midsommarfirandet. Smarr!

Kommentera

