Vilken bra helg men så…

Jag tror jag haft den bästa midsommarhelgen på många år. Rent känslomässigt liksom. Jag undrar lite vagt om det beror på min nya medicin? Om det är så känner jag att jag varit så himla dum som hållit emot så länge, o inte velat ta den. Så rädd för skit-biverkningar. Men ibland är priset värt att betala. För att till exempel stå ut med familjehögtider.

En stor anledning till varför midsommarhelgen varit så fin är att det varit flera små barn med som helt stulit mitt hjärta. Barn och djur, alltså, tänk att de så lätt kan stjäla mitt hjärta o få min själ att lyfta. Mitt syskonbarn är så charmig så en kan inte låta bli att typ jollerijollra konstant. O samma med minsta kusinbarnet. Gulligulligullgull!

Och igår hade jag en ganska oplanerad slapp söndag, vilket också var fantastiskt. Fixade lite olika stuff, lagade lite god mat, handlade, Lo var med till stallet o red lite o jag jobbade Hjärtat vid hand (Hej bara vad jag älskar den där ponnyn /Tjatig). O innan vi kommit hem på kvällskvisten, från stallfix och handling, så fick jag sms från M ”Game of Thrones ikväll?” vilket kändes som en skänk från ovan -SÅKLART.

Alltså spontana inviter till häng är typ det bästa jag vet. Jag tycker mej inte vara så bortskämd med det, men senaste tiden så ramlar förslagen in här o var, så jag får kanske anse mej lite bortskämd ändå…

Men ungefär i samma veva som jag fick sms:et så blev Lo plötsligt skitdålig, började gråta om att hon hade ont i halsen och så sa hon gråtandes ”Jag mår inte bra alls!” vilket brukar vara en god indikator på att hon börjar bli sjuk. Sen gick det fort att hon blev helt kokhet, gnällig och ynklig så det första vi fick ta tag i då vi kom hem var en slutt Alvedon.

Idag blir vi hemma, VAB. Hon har haft kring 39-39,5 graders feber sedan igårkväll, o med tanke på att hon i princip aldrig haft över 38,5 tidigare så är det ju inte konstigt att hon verkar himla ynklig och hängig. Själv försöker jag hantera tomheten efter att ha sett sista avsnittet av Game of  Thrones.

Kommentera

