Utmaning

Hepp, jag jobbade en dag denna vecka o gissa vad som hände sen? Jag blev sjuk. IGEN.

Gymmade i onsdags efter jobbet, kände mej sedan skitkonstig hela kvällen på kalas hos Á, ont överallt o liksom sprängde i musklerna och huvudet, tänkte att jävlar i min lilla låda vad illa min kropp hanterade att jag sprang några kilometer på löpbandet (skämmigt). Tog värkis då jag kom hem, sov rätt gott men mådde kasst på morgonen. Bortsett från träningsvärk så hade jag ont överallt, huvudet sprängde fortfarande, nacken o käkarna kändes som spärrballonger, halsen gjorde ont och jag mådde allmänt illa. Åkte ändå på jobbet, tänkte väl att det skulle gå över och ffa så vill jag verkligen inte vara hemma från jobbet mer…..

Men efter ett par timmar fick jag ge upp, framförallt för att jag inte förstod vad som var felet, jag mådde så fruktansvärt illa att jag började tro att det var magsjuka o en bör ej befinna sej i närheten av livshotande sjuka med magsjuka: det är ingen bra idé helt enkelt. Hade frossa o kände att det blev himla svårt att koncentrera mej.

Så jag åkte hem, grät en skvätt i bilen delvis pga att jag mådde så kasst men också pga att det känns så fruktansvärt dåligt att vara borta från jobbet. Dels för att jag faktiskt behövs där men ffa för att jag är rädd att det kommer innebära att jag typ inte får fortsatt jobb sen eller dåliga referenser eller att de tror att jag inte VILL jobba där, att nån ska snacka skit om att jag varit borta så mycket, o så…

Kollade feber då jag kom hem o då hade jag 39,5.

Nå, misstänker iaf streptokocker/halsfluss. Vårdguiden bara ”Du är inte tillräckligt dålig för antibiotika så lägg dig i sängen och VILA. Vila är det vi rekommenderar för å bli av med halsfluss.”. Och jag bara: okej, jag är bra på sänghäng.

Så nu ska ni få höra här: sen igår har jag sett hela säsong tre av Girls, hela ”Svett och etikett” på SVT Flow (tipset!) och hela första säsongen av Please like me.

 

Men nu försöker jag hitta på massa olika sätt att slippa ”vila” och ”ta det lugnt”. Eller åtminstone kan jag komma på sjukt många andra roliga saker att göra. Okej, jag fick avboka ridlektion för Lejonhjärtas medryttare (BLÄ vad tråkigt!), en dejt (fanfanfan så tråkigt) och pizzabak i bagarstugan i Bäck (fanfanfan så tråkigt) för jag förstår att jag inte bör vistas bland folk som jag kan råka smitta ner med jobbiga basillusker. Men nu försöker jag dividera med mej själv exakt hur dålig (eller bra) jag bör vara för att undvika att tex löshoppa Lejonhjärta? Löshoppning kan vara lite krävande pga måste släpa hinder och ev springa lite för att få fart på ponnyn, men det bör jag väl klara? Och om jag åker till stallet ganska sent ikväll så är risken ganska minimal att jag råkar smitta ner nån annan då jag är i farten där? (jag har ju ändå haft morgonfodringen imorse och då mådde jag sämre än jag gör nu)
Sjukgymnasten i mej vill inte riktigt tro på att ”vila” skulle vara det bästa för att bli frisk… VILKEN annan sjukdom blir bättre av att en vilar, liksom? INGEN! 😉

Kommentera

