:)

Önskemål inför helgen:

Att bli bjuden på mat någon av dagarna. Är ensam med Lo och det är så energikrävande med allt matfix, tycker jag. I alla fall då peppen inte finns.

 

Känner mej lite glad, lite rusig och väldigt trött ikväll. Tänker på en bild jag såg på facebook nyss: before something great happens, everything falls apart. Hoppas det är precis så.

 

Jag har så svårt att relatera till tystnadsplikten på jobbet då jag spricker av känslor, tankar, ledsenhet och bara en massa skit jag vill få ur mej för att kunna lämna och gå vidare.
Döden är orättvis!

 

Imorrn ska Hjärtat få djupvågsbehandling. Jag är så peppad, så peppad!
Han hade förresten 1750 EPG blodmask på träckprovet. Det känns så bisarrt. Trollfuxa nollade som alltid hemma hos Miahabo och de har ju typ gått tillsammans senaste åren. Men nu är han avmaskad och jag hoppas nånstans inombords att anledningen att han varit slö och liksom lite låg i energi, ska vara all mask….och att han nu ska bli sjukt pigg (och rolig). Håll tummarna.

 

Dessutom är det fredag imorgon vilket innebär ledig helg som är hyfsat oplanerad, jag får vara med Lo igen efter att hon varit hos andra sedan tisdagsnatt, och så får jag vara hundvakt åt världens vackraste hund Minna. Eller, hon är inte bara vacker, hon är så mycket mer, som jag inte kan beskriva. Hjärtat ska byta stall för ett tag å stå i grannstallet, där han har sällskap av en annan B-ponny som ska banta, o där det finns torrhö att köpa samt att ponnyägaren kan hjälpa till med mycket fodringar – alltihop känns så smidigt och perfekt (ni vet, känslan av flyt då praktiska saker verkar lösa sej av sej självt!). Dessutom frågade en ung tjej i stallet som är medryttare på en annan ponny, om hon fick provrida honom för att kunna rida honom lite under sommaren. Kul säger jag!

 

Nu ska jag koka pasta (gjorde den klassiska idag, tog en matlåda som jag trodde det fanns pasta med sås i. Visade sej att det fanns sås, ingen pasta.) och se lite OITNB eller läsa lite ”Liten handbok i konsten att bli lesbisk” (rekommenderas!) eller ”Sofies värld” eller alltihop. O sen ssssszzzzzooooova….zzzzzz.

/Trött.

Kommentera

