Nattning my way

Eh. Detta utspelade sej här ikväll:

Lo var övertrött hela kvällen. Speedad vid middag med ett par vänner.

Då vännerna åkt så lekte hon själv en liten stund och sedan sa jag ”Nu är det dags att sova, Lo”. Varpå Lo bryter ihop och gråter över orättvisan. Hon vill leka, inte sova. Gråter och skriker och går in på mitt rum, stänger dörren, ligger på min säng och gråter fram ”Jag VILL INTE sova! Jag VILL INTE sova!” tills det blir helt tyst…

Så har hon somnat.

Men gullevännen då.

Tur att denna första vecka på sommarförskolan blev ganska kort, med bara tre dagar. Imorgon ska hon åka till Mattias föräldrar och vara där ett par dagar. Fara på roliga utflykter o bli bortskämd o ha det allmänt gött, misstänker jag. (Har jag berättat om gången då de hade läst saga för henne i två hela timmar? Det krävs far- eller morföräldrar för att orka med nåt sånt, tror jag ;). Själv somnar jag innan jag hunnit mej igenom en enda sagobok.)

Postat i Lo

Kommentera

