fredagskänslan

Yay, det är helg!

Eller: men helvete vad tungt allt känns, jag vill verkligen inget annat än ligga här under täcket och sova bort hela kvällen efter jobbet.

O så nån stilla önskan om att nån annan ska komma hit o liksom svepa liv i bygget, laga mat åt mej, ta med mej o kiddot på nåt äventyr, under helgen.

 

Men jag börjar lära mej att detta faktiskt bara är fredagskänslan. När lördagen kommer verkar jag ju ha återhämtat mej, i alla fall senaste månaden eller så. Då är jag pigg o glad o pepp igen.

 

Lite tungt här ikväll, helt enkelt. Trots värme o en allmän känsla av att den här sommaren kanske inte blir så dålig ändå.

Men fint: Lo är här o verkar äntligen ha accepterat sitt nya liv utan napp (det var hög tid…). Plus att hon förstås är finast i hela världen, tillsammans med Lejonhjärta, Pippi och Texas då förstås.

På tal om Pippi är hon ju skönast. Då vi kom hem från stallet ikväll så tog vi med oss tvättkorgen till tvättstugan, jag o Lo. Lämnade dörren öppen. Pippi kom efter, hängde med oss då vi stoppade in tvätten, följde sedan med ut till lekplatsen där vi hängde ett tag, Pippi smyger omkring i närheten, sedan följer hon med in. Bara för att följa med igen då jag ska hänga tvätten på tork. Gulliga katt som letar underhållning.

 

Nu ska jag hänga tvätt. Sen se The real L world. Puss alla!

Kommentera

