Jag är med dej nu.

Alltså, när en är väldigt mycket med en person och börjar märka, den tid då en inte är med den personen, att en liksom har snappat upp smågrejer. Typ ord som sägs, gester, sätt att röra sej, eller sätt att uttrycka sej. Det är så fint. I alla fall då den en kopierar är så förbannat fin.

Meningen som vaggar mitt hjärta till trygghet är: Jag är med dej nu.
Kärlek då, vilken resa det kan bjuda på… Det här är som inget annat jag varit med om. På det bra sättet.

Dagen bjöd på grav sömnbrist på morgonsidan. Trött. Så huden var öm och det hettade kring skallen. Kände mej nästan febrig. Men jag har ju semester o kunde fokusera på återhämtning. Lo lekte på egen hand härinne, med allt mellan himmel och jord. Själv läste jag. Och läste och läste och läste. Tiger av Mian Lodalen. Grät mängder i slutet och undrar varför ingen gjort film av boken – måste ju vara typ perfekt för det formatet?

Sen cyklade jag till stallet, Lo fick sitta i barnstolen. Igår cyklade hon med själv på sin cykel men det är en utflykt som tar sin lilla tid och idag ville jag komma dit kvickt. Jobbade plutteponnyn på långa tyglar. Lite upp o ner på stenar, lastpallar o dylikt. Horseparkour som jag vill kalla det. Sen mycket skolor i skritt och trav på liten fyrkant (karré). Han är så fin, så fin, så fin. Älskar verkligen den där hästen.

Mellanlandade lite hemma, åt och påbörjade ny bok, innan jag cyklade till J, med Lo i barnstolen igen. Hon babblar på för fulla muggar då hon åker med. Det är mysigt. Men då vi var nästan framme hade hon varit tyst i kanske ett par kilometer… ”Mamma” ”Ja?” ”Jag håller på att somna.” Fina barn.

Nå vi lekte i lekpark med kiddot i J´s extrafamilj. Fint o mysigt. Sen cyklade vi hem. 🙂

Imorgon väntar veterinärbesök med Pippi (katten) samt besök hos mina föräldrar. Hoppas på att få med lite olika sorters skörd hem, bland annat vinbär och lök, men kanske också morötter och kantareller?

Kommentera

