Söndagsmorgon i sängen

Legat nerbäddad i sängen med Pippi på bröstkorgen, lyssnandes på Kakans sommarprat i P1: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/415619?programid=2071 . Mycket bra söndagsmorgon.

Vi åkte till Luleå i fredags, på Musikens makt. Vilken festival. Gratis, ingen alkoholförsäljning på området, bara kvinnliga frontpersoner i alla band. Fantastiskt område, en av scenerna låg nere på en strand. Magiskt! Såg bl a Say Lou Lou som gjorde intryck på mej, o kvällen avslutades med Jenny Wilson som bara var så jävla fett bra. Mäktigt, maffigt, dramatiskt o liksom all over the top på alla sätt som jag älskar. Blev rusig, lite hög på livet.

Sen blev det inte sämre av att vi tältade på en vacker plats utanför Luleå…gjorde kantarellrisotto på trangiakök till middag innan vi åkte till festivalen, o började morgonen därpå med ett svinkallt men grymt uppfriskande o fint morgondopp.

Värsta finaste utflykten. Svårt att skriva om allt utan att det låter ”platt”. Jag väljer att låta bli att skriva om allt det andra som jag egentligen vill skriva om, tankar, känslor, upplevelser. Jag är inte skribent nog…

Efter att ha spenderat några timmar i bil på hemvägen igår så var det jätteskönt att cykla till stallet på kvällen. Texas har nya ballongskor som vi invigde. Gick helt ok men han haltade lite på hemvägen ändå, trots inga sår. Vill verkligen att han ska kunna springa med då jag cyklar, men jag kanske måste acceptera att det blir för tufft för gamkroppen… Nå, kanske härdar han sina små tassar till slut?

Var ut på tömkörningstur med Lejonhjärta o Texas i släp. Så himla fint att äntligen få komma ut i skogen med Hjärtat. Har varit alldeles för lite av det senaste månaderna (!). Kvällssol på Lejonhjärta är dessutom nåt av det vackraste jag vet.

Och sedan från stallet till att värma matlåda, till att cykla vidare till en vän som bjudit mej på spelkväll. Hon hade också bjudit dit en annan person, som hon lärt känna via en aktivitets-sida, så himla bra intiativ och fint sätt för personer som kommer nya till en stad, att lära känna folk! O så glad att jag har vänner som gör sånt: går in på sidan o ser efter om det verkar finnas någon som har behov av en vän o sedan bjuder in på till exempel en spelkväll.

Inatt har jag sovit som en stock. Idag väntar ridtur (! Jo jag rider Hjärtat nån gång i månaden…) med finvän L som ska provrida en annan häst i det stallet Hjärtat bor i, o sedan middag hos en annan finvän. 🙂

Och jag längtar. Tänker. Känner hur det pirrar o bubblar inombords.
Det är så jävla fint å vara kär.

Kommentera

