Flickvännen åkte på semester

Det innebär att jag plötsligt finner ett sug att blogga…

Om inte annat vill jag dela de här bilderna från igårkväll. Kanske enda gången som J initierar så lågintensiv motion som promenad är då hon är förkyld? Hursomhelst blev jag glad över förslaget och vi gick till Grössjön. Sjön som är så nära Ume å ändå inger en sån känsla av att vara på besök i andras hem. Kanske framförallt sjöfåglarna. En svan guppade i vattenbrynet på andra sidan sjön då vi satt på en liten bro och lyssnade…på flygplan, back-pip och rusande motorer ute på E12:an ;).

P1060759

P1060764

P1060766

Ikväll har jag kokat seitankorv och gjort blomkålsmos. Smarrigt! Korven blev bra o en annan dag ska jag dela med mej av receptet.

Kommentera

