Förlåt.

Borde ge mej lite mer tid till bloggande.

I helgen har jag o J vart på äventyr neråt landet. Min systers disputationsfest, halvdag i sängen, veganpizzor på Pizzaköket i Uppsala, TP med finsyster o hennes skojiga sambo, träff med eventuell blivande familjemedlem (med fyra ben), Hermans, biobesök med Turist o liggvagn på nattåget har helgen bjudit på. En helg i lugnets tecken, precis vad jag behövde.

Denna vecka blir jag arbetslös. Men det känns ganska lugnt för tillfället. Inte samma ångest som vid alla andra vikariatavslut. Jag har annat att landa i, tror jag. Det känns lyxigt. Vackert. Fint. Att kunna se an osäkerheten i framtiden utan att luftrören snörs ihop o jag får andnöd.

Nu gnor tankarna kring klokheten i att bli med ännu en fyrbent familjemedlem…

Kommentera

