Hästpeppen!

Blev väldigt peppad då jag fick besked om att det blir kurs med Carolina Fransson häruppe i Umeå-trakten i januari och i mars. Wiiie!

Detta efter att ha kommit hem efter ett pass med Hjärtat som var väldigt skojigt. Jobbade med att han ska kunna parkera sej, i praktiken svänga upp ändan mot och flytta sej i sidled in ”tätt” mot, vid uppsittningspall/brunnen. Dvs om jag står vid pallen ska han flytta sej i sidled mot mej in till pallen så det ska vara smidigt att ta sej upp.

Skojsigt jobb o han generaliserade som om det inte fanns nån morgondag. Hihi.

Vid några tillfällen gjorde han värsta stuntet och flytta sej i sidled upp mot pallen och sedan över den, dvs med pallen mellan fram och bakben. Inte riktigt som jag tänkte mej kanske MEN skojig övning som säkert kan vara användbar nån gång i framtiden.

Jobbade även lite TTEAM med bommar. Allt på grund av något kasst underlag. För övrigt så gjorde vi lite TTEAM-inspirerade övningar i skogen i förrgår då vi var ute på lång tömkörningstur och stötte på några enorma hårda flytringar, som han fick kliva över på olika sätt. Han älskar sånt. Om det är något han själv tycker att han är bra på så är det just att flytta sej över, inuti och intill saker, tror jag ;).

Kul ska det bli att äntligen få hjälp av någon som kan ge lite inspiration och kunskap kring tex frishejpande och våra olika små-beteende-projekt som jag har svårt att ”ta vidare” som jag vill. Hoppas jag får plats med häst och framförallt att jag har råd… Men jag får väl ta mej råd på nåt vis. Sälja saker, eller nåt.

Kommentera

