Vilken dag!

Jag å Lo har haft en kanondag. Såna dagar som bara är möjliga tack vare fina människor som hjälper mej med djuren. Vi åkte först till Öppen kulturförskola på Bildmuséet vilket var skoj. Jag fick göra en hund i lera, skönt slarvigt o kul. Lo gjorde en skog och lekte kurragömma i den stora skogen på en av utställningarna.

Sen for vi på Väven. Nya kulturväven, denna byggnad som jag med blandade känslor försöker göra ”till min”. Det var något som kallades ”Splash of colours” vilket bland annat bjöd på något som kallades ”normstörande konstpyssel” (glittriga bokstäver att klistra med, wow!), regnbågssagor och sedan både tipspromenad, queer workshop, framträdanden av lite diverse artister och framförallt massa, massa dans med mitt danstokiga barn.

Att få dansa med kiddot en hel kväll är verkligen härligt. Hon är mitt hjärtegryn alltså <3. Vi kom hem sent o det var lite misärigt pga att hon var grymt törstig (en blir det av att dansa) men ändå skönt att kunna ha såna helgkvällar ibland, då vi är ute på galej till mycket senare än vanligt. Hon sammanfattade dagen med att det var "Vääääldigt roligt!".

Vi hörde bland annat Stina och arktis och denna låten, alltså fatta ståpälsen i nacken av den. Så mäktig.

Kommentera

