Jobbfronten mycket nytt

Yay, det händer grejer på jobbfronten. Går inskolning nu. Så himla tufft med inskolning, det är det värsta med att byta jobb ofta. En känner sej rätt dålig och kass, i alla fall gör jag det…

Min tjej håller på att flytta in.

Och idag har jag haft en härlig hästförmiddag då jag först åkte till Lejonhjärta och tömkörde honom en rolig runda dels på Ersboda och dels offroad genom skogen. Kul tycker jag, med variationen vi får. Och Hjärtat fluffskrittade på gångvägen som är så jämn o fin i underlaget: perfekt.
Sen åkte jag till Soretta, en kallblodstravare som jag ska umgås med nån gång i veckan, och det är så himla fint dels med nytt stall, nya bekantskaper (bland annat en storpudel som stal mitt hjärta ❤ ) och framförallt med nya hästar att bekanta sej med. Känner mej väldigt "bra" då jag lär känna hästar, som att jag är rätt duktig på såna där simpla saker som en gör i början av en bekantskap. Svårt att beskriva, men ja, jag känner mej väldigt kapabel att lösa små, små problem och att "starta" hästar från scratch. O även kapabel att knyta an till hästar o att – med risk för att vara lite för kaxig – få hästar att knyta an till mej. Så mycket handlar bara om empati och att vara vänligt inställd. 🙂 Hästar är väldigt sociala hästar som tycker om att umgås. Många glömmer bort det…

Nu ska jag iväg på jobbet för dag två på inskolningen!

Kommentera

