Saker att göra idag

Alltså senaste dagarna… I torsdags först jobb o sedan julbord med jobbet. I fredags först jobb o sedan ostkväll hos kompisar. Och lördag och söndag har jag jobbat långpass 8-22. Pyssligt att få ihop det med allt, barn, häst, hund. Och praktiskt taget ingen tid till återhämtning.

Så denna lediga dag har jag en gedigen Att göra-lista. Men så här: jag behöver ta det lugnt. Stressa av. Så jag har bestämt med mej själv att jag bara behöver göra de saker på listan som känns skoj.

Alltså, saker att göra idag:
Julpynta, baka snickerskakor och ev nåt mer, köpa presentpapper och slå in julklappar o presenter.
Surfa. Kolla på bilder. Se på serie. Snuffsa i Texas päls. Gosa med Pippi.
Vänta på att Julia ska komma hem från jobb + rep. (LÄNGT!!!!)

Saker jag redan gjort:
Vattnat blommorna och flyttat på en möbel.

Saker att inte göra idag:
Läsa om Björn Söder. 😦

Kommentera

