Medicin som gör att en däckar

Jag käkar en medicin som jag behöver för att fungera. Men en biverkning är att jag mår illa och blir dålig i magen och en annan att jag blir helt utslagen av trötthet några timmar efter att jag tagit pillret. Det är drygt att behöva väga för o nackdelar med ev behandlingseffekt o med biverkningarna. Men ok, ska få prova en annan variant o en kan ju hoppas att det funkar bättre.

I övrigt: jag målar igen!

Har i flera månader känt ett litet sting av målarpepp. Men nu med årsskifte och att jag tog mej tid att fundera på vad jag vill lägga mer tid på, så började jag helt enkelt. Älskar att måla. Glad!

Även lovat mej själv att läsa mer. Började med Lena Anderssons ”Var det bra så?” och nu ger jag mej på Haruki Murakamis ”1Q84” igen. Har försökt förut men den var lite för spexig och spännande för min del. Även om jag inte riktigt vill erkänna det, för att jag låter så tråkig, så är jag mest intresserad av socialrealism… Både vad gäller film o litteratur.

Nu ska jag iväg och rida Soretta. Det ser ut att vara hyfsat fint väder ute. Typ soligt. Fint!

Puss på er.

Kommentera

