2015

Det här med nyårslöften. Är ju sådär. Men jag tog tillfället i akt att fundera över prioriteringar. Listan började såhär:

– Måla mer.
– Läsa mer.
– Mer aktiviteter med Lo.
– Cykla mer.

Och lite fler ”mer”-grejer.
Och då en skriver flera ”mer” så insåg jag att detta är inte logiskt om jag inte också funderar över saker jag kan göra ”mindre” av. Så här kommer den listan:

– Mindre städ.
– Mindre matlagning.

Låter säkert knäppt men jag lägger väldigt mycket tid på matlagningen: planerar o fixar o gör ofta mat som tar lång tid att fixa. Jag vill bli bättre på att ”svänga ihop nåt” o 2015 får bli året då jag utvecklar den förmågan. Och städandet handlar mest om att ha prioritering: inte börja plocka och städa kl 22.30 då jag kommer hem från jobbet, till exempel.

Kommentera

