Sömnlös natt

Jag har haft en sömnlös natt. Ganska sällan jag har det, typ aldrig. Men denna natt var det så.

Men det jag ville skriva var att min sambo är den bästa jag vet att lyssna på då hon sover. Aldrig har jag väl sovit med någon som jag älskar att lyssna på då den sover. Oftast brukar det mest innebära irritation och ångest, då folk andas oregelbundet eller bara allmänt tungt – eller i värsta fall snarkar.
Min sambo snarkar aldrig. Hennes andning gör mej knäsvag, till och med då hon sover. Jag förstår nu att sömnandning kan vara vackert. Lugnande och fint.

Kommentera

