Åhhhh!

Jag har en hemlis jag vill skrika ut till hela världen!
Ihhhh!

Men hemligheter ska så förbli.

Hursomhelst: skriver för sällan i bloggen. Bra grej med bloggen är att den hjälper mej att bearbeta saker. Men jag tror att jag till viss del får utlopp för det med min sambo, världens bästa tjej.

Lyssnar just nu på när Julia läser kvällssaga (Slottet med de många rummen!) för Lo och Tyko. Tyko är Julias extrafamiljs 3-åring. Fint med barnhäng men oj vad slut jag blir i huvvet av tempo, stök och ljudnivå då en har två i samma ålder i lägenheten i några timmar. TRÖTT!

Vi har bakat kanelbullar o jag ska vilken minut som helst plocka ut dem ur ugnen.

Uppdatering i stort:
Trivs superbra på mitt jobb och hoppas innerligt på förlängning. Följer fortfarande mitt nyårslöfte och läser mer och målar mer. Snittar på 2 böcker i veckan just nu. Modellerna är det värre med att slutföra… Men målar gör jag iaf! Regnbågshyllan på bibblo är fin! Men biblioteket gjorde mej besviken för jag kunde inte finna mina andra böcker på listan…det blev en beställning med adlibiris. Hjärtat har lugnat ner sej lite men är fortfarande lite mer reaktiv än vanligt, vilket bekymrar mej. Försöker hitta en till medryttare till honom för att få lite mer fria dagar. Har ridit medryttarhäst Soretta nån gång i veckan o det är fantastiskt att få rida för min kropp, men jag undrar ibland ändå över det etiska… Hamnar i mycket mer såna funderingar då jag rider och jag upplever att det blir konflikter, än då jag är på backen.

Nu äts det nybakta kanelbullar till kvällsfika, för fullt här.

Kommentera

