Vad händer?

Bättre på att uppdatera borde jag bli. Vill ju skriva i bloggen!

Hade en fantastisk ledig helg. På lördagen red jag först ut en sväng med finvän Linda på en häst från Gottarstallet, där Hjärtat står. Jag red min hjärteponny alltså. Känns alltid fint att få sitta på honom, även om han just nu har en liten ”spökig” period o det är frustrerande då jag inte förstår varför o än mindre riktigt vet vad jag ska göra åt det. Nåväl, vi både travade och fick av misstag två galopper, o jag skrattar så jag nästan ramlar av för att han är så sjukt gullig då han lägger in överväxeln i traven för att hinna, få stanna kvar, först då P, den stoooora bruna, galopperar bakom. Travponny! ❤

Efter denna fantastiska start på dagen så gick jag, Julia, Lo och Texas till en annan finvän till mej, F. Kalasdags. Kalaset började med en hundrunda i skogen. Fint o skojigt tyckte jag. Kallt o tråkigt tyckte Lo och Texas, typ ;). Sedan massa soffhäng, god middag, god efterrätt, massa prat med finvänner om huruvida vi ska skaffa en till familjemedlem eller ej. Jag hade en hemsk huvudvärk o det gjorde att vi till sist gav med o gick hem lite i förtid. Men en heldag blev det ju iaf, i goda vänners lag.

Jag o Julia avslutade alla hjärtans dag med ett avsnitt På spåret. Jag gillar verkligen På spåret, gubbigheten till trots.

På söndag var jag hästledig, medryttaren tog hand om Hjärtat, o det är alltid lite av en skön känsla. Stallbesöken kan "bryta upp" en ledig dag annars. Istället åkte vi på uflykt till Kont med två av Julias vänner (som jag också anser är mina vänner, förstås) och Lo och Texas. Där var vi i typ 4 h och det var fantastiskt. Promenerade lite, njöt av sol och blåst och havet. Och hängde. Åkte pulka, drog pulka, gjorde snöänglar. Åt fantastiska burgare som min fantastiska flickvän gjort. Åt fantastiska pariservåfflor (eh sorry om det blev fel ord nu) som K & K hade köpt med sej. Mmm. Och tom Texas verkade hyfsat glad och nöjd hela dagen.

Sen har veckan börjat med mycket träningspepp, visar film på vad jag o Texas har pysslat med några gånger på slutet, för den tålmodige eller bara extremt nyfikne (långa, oredigerade filmer). Hjärtat o jag har jobbat med lite olika grejer, men det roligaste igår var att jag jobbat lite med parkering på ett annat sätt nu, efter tips från Carolina, o jag upplevde att Hjärtat trots frustration (dålig tränare där, vill ju undvika frustration!) tyckte det var rätt skojigt att klura på vad jag sökte.

Läspeppen är också stor: här hemma läser jag mest i Brev från Tove Jansson. Åh vad jag älskar att få inblick i folks liv. Hihi. Och det känns så inspirerande att läsa BREV, i denna digitaliserade tidsålder. I övrigt försöker jag ta mej igenom 1Q84, andra boken, nu, men jag är lite splittrad för jag har flera böcker jag egentligen hellre dyker in på, Ensam i Berlin och Orlando till exempel….

Min målarpepp är dock på sparlåga nu, önskar att det fanns mer tid för ALLT jag vill göra men jag måste nog välja – om jag tränar mer med vovve så finns mindre tid till målning….

Idag är en extra spännande dag av anledningar jag inte vill gå in på ännu :D. Men först ska jag cykla till stallet o tömköra Hjärtat en runda på halkiga gångvägar (?). tjoho.

Här är iaf filmerna på mitt o Texas måndags-pass på vardagsrumsgolvet:

Kommentera

