Måste jag se Hunger Games nu?

Jag o Mattias brukar se ”trilogier” eller åtminstone filmer som kräver flera tittningar. Ett tag höll vi igång detta en gång i veckan, varannan vecka hos mej och varannan hos honom. Middagsbjudning ingick förstås. Vi har bland annat sett Matrix-trilogin samt Batman-filmerna, innan dess såg vi även Star Wars-filmerna. Fint tillfälle att få vara med Lo tillsammans o filmerna gör att det ”blir av”. Nu senaste månaderna har mitt schema varit lite mer proppat så det har inte blivit varje vecka men vi håller igång traditionen hyfsat bra. Ikväll ska Mattias bjuda på middag o sen ser vi nog sista delen av Pestens Tid (The Stand på engelska), en gammal mini-serie baserad på boken av Stephen King. Sen söker vi nya trilogier…. Och idag blev jag FÖRÄLSKAD i denna låt, som jag hörde på radion:

Måste vi se Hunger Games nu eller? Vet knappt vad det är, mer än att det nog lär finnas några filmer iaf o det verkar som att denna filmen är med? Ja, det lutar nog åt att det blir så…

Kommentera

