Fredagsnattsblues

Jao, nu ja. Trött fredagsnatt drar fram lite tunga tankar. Och ångest. Och jag blir så less och en del av den här ångesten känns så orättvis, varför blir det såhär för mej? Varför ligger jag här med mer eller mindre panik över framtiden? Magen kör om och jag, som en gång i tiden hade många sätt att hantera såna här känslor på, vet inte vad jag ska ta mej till för att hitta lugn.

MEN en del av ångesten kommer av ”positiv” förväntan. Den konstigaste formen av ångest. Men mars månad är verkligen en skojig månad. Dels har vi Littfest och Umeå Open här i stan i mars månad, vilket alltid gör det till en extra skoj månad. Littfest bjuder bland annat på Lena Andersson, Liv Strömqvist, Nina Björk o Jeanette Winterson och Umeå Open bjuder bland andra på Hello Saferide och så Julias band Podsol ;)…
Dessutom ska jag o Hjärtat på kurs för Carolina Fransson om ett par veckor och det känns väldigt peppigt.

Och framförallt flyttar ju Hemi hit nästa vecka!

I april händer också skojiga grejer, dels åker vi söderut till Julias föräldrar, och dels åker vi nog iväg på en annan liten resa över valborg, för att slippa det värsta smällandet och fyrverkeriandet.

Jag har styrt för att ordna inför vår aprilresa och det var en lättnad igår då jag äntligen fått till det med kattvakt, hundvakter och hästvakter. Det är verkligen lite av ett projekt att åka bort nånstans utan djuren… Det blir jag o Lo o Julia som åker tåg ner till Kalmar. Lo har aldrig åkt tåg några långresor förut men det känns bara fint och kul, jag tror hon kommer tycka om det. JAG längtar iaf efter massa tågtid eftersom jag brukar få sån bra läsrytm och kunna plöja igenom böcker på löpande band. Wiiie!

Nu ska jag fortsätta försöka ”spänna ner” o kanske få somna. I helgen väntar långpass. När jag på måndag kommit ut på andra sidan av denna jobbvecka och får hämta Hemi kommer allt kännas så surrealistiskt, tror jag. Eller okej, jag vet att jag alltid behöver en dag till ”återhämtning” efter en sån här tid. Då jag helst inte ens drar upp persiennen i sovrummet eller kliver ur sängen mer än nödvändigt tex för att äta, servera barnet eller djuren mat eller typ gå på toan eller hjälpa barnet eller djuren på toa ;). Jag har lärt mej att jag behöver såna dagar också och det är ju verkligen en sorts nederlag för mej, det känns inte ”ok” att göra på det viset men jag försöker vara mer ”sund” och lyssna till mina behov.

För övrigt har jag ridit denna vecka, på Soretta. Liten skrittur runt Svidjan med roligaste ridsällskapet. Lejonhjärta har jobbat med target med viss framgång. Jag har varit på bio o sett den dåligaste, roligaste C-film jag nånsin sett – Dyke Hard. Jag har gått på kafé och druckit sojachailatte. Jag har fyllt 31 och blivit bjuden på frukost på sängen 05.30. Jag har varit på födelsedagsfika hos en polare till Julia, o faktiskt även polare till mej. Blev mycket bortskämd med flera veganska grejer, vilket alltid värmer då en kommer hem till ”köttisar”. Känns väldigt bekräftande. Gjort rotsakspytt med tahinisås, en av mina stoltaste maträtter då jag tycker det blir så sjukt gott, men den blev lite dissad av min fina flickvän. Skit också.

O så har jag förstås jobbat, och det fortsätter resten av helgen.

Nu faller ögonlocken igen, PUH, blogg-skrivandet hjälpte mot känslan av hjärtklappning o stress-rus i kroppen så nu behövs inte sällskap heller.

Kommentera

