HEMI!

Nu har hon flyttat hit. Vilken pepp!
Hon imponerar på mej med sitt lugn och sin självklara installering i vårt hem. Jag har varit hundvakt åt en hel del olika hundar o hon är den överlägset coolaste hittills. Säkert tack vare att vi hunnits träffas några gånger o hon varit här ett par gånger, men ändå.

Jag är väldigt peppad på att komma igång och träna mer mer henne, men första dagarna ska vi mest hänga, göra våra vardagsgrejer o gå i skogen och se till att hon får landa.

Texas ter sej helt plötsligt som värsta pensionären, han är LUGN med stora bokstäver och liksom lite slö och sävlig nästan. Och så går han ju så HÅRT. Hemi smyger sej fram i vårt hem och min ljudkänsliga hjärna tycker att det är som en sång varje gång hon smyger uppför trappen och nästan låter mindre än Pippi, vår katt.

Julia har knappt hunnit träffa lilla vovven, hon har ju så fullt upp med jobb 6 mil bort och repande och sen kommer hon hem o somnar vid 21 ;).

Vet ni vad som hände igår?
Jo, Julia friade. DET NI!
Nu har vi ju vetat att det kommer bli så ett ganska långt tag nu, alltså att vi kommer gifta oss, men det saknades ett frieri. Jag är inte så bra på det här med å vara romantisk… men Julia kompenserar för det. Så fint.

Nu ska jag krypa ner i sängen o läsa lite i Brev från Tove Jansson tills jag somnar. Hoppas Hemi är lugn med å sova här nu. Det verkar lovande.

3 thoughts on “HEMI!

  1. Åh så härligt att läsa, grattis! Jag tycker ni är så fantastiskt fina tillsammans ❤ Det kan itne bli annat än bra 😀

Kommentera

