Länge sen sist…

Oj vad det gör ont att läsa mitt senaste inlägg.
Texas finns inte längre. Det är en stor saknad och tomhet i livet.

Men jag o Hemi tränar vidare. 🙂

Nu siktar vi på lite grundfärdigheter i agilityn. Igår tog vi några varv med Outside circles på stallplanen. Inte mkt till träning men varje liten bäck…. 😉 Jag försöker tänka som så att om jag så bara avsätter 2 minuter till att ”påbörja” nån ny shaping-övning så har jag planterat in ännu en godbit i vår verktygslåda, som säkert kommer kunna hjälpa oss i framtiden.

Sen var hon med då jag tömkörde Lejonhjärta en långtur. Superduktig liten hund som kan vara den bästa stallhund jag nånsin haft. Fick nåt hundmöte på håll, ute i skogen, men inga problem att kalla in henne o koppla henne. I övrigt är hon underbar o det blir en hel del miljöträning av Lejonhjärta också, då hon kastar sej ner i alla diken och även gärna rusar i buskagefyllda diken för att helt plötsligt dyka upp ur diket precis bredvid Lejonhjärta. Han börjar vänja sej 😉 även fast han aldrig verkar så himla peppad på hennes plaskande i alla pölar…

Idag har hon vart med till mina föräldrar, vilket bli miljöträning på hög nivå för liten Hemi, med alla deras jämthundar, att de håller på att bygga ut huset och pappa fixar tak och en elektriker höll på att fixa el. Men hon är inte bara en fantastisk stallhund utan också en underbar trädgårdshund, tycker jag iaf ;). Hon vill gärna delta i trädgårdsarbete o idag var det ju riktigt praktiskt att hon hjälpte till att gräva och dra upp rotsaker eftersom det var skörd som stod på agendan. Jag älskar hennes grävande, det känns väldigt socialt att hon så fort jag börjar rota i jorden kommer fram och börjar ”rota i jorden” hon med. Och de rotsaker som var ”dåliga” fick hon ju som leksak vilket hon firar med att fnatta runt, kasta och slita i den. Sen fick hon nåt mys-fnatt i morotsblasten och liksom ålade sej fram, grävandes, rullandes. Ja, hunden är fantastisk, helt klart.

Imorgon hade vi eventuellt tänkt åka till klubben o träna agility men vår agilitytränings-kompis kommer inte med så vi kanske gör lite grejer i stallet istället, som bl a Aim for it (de här övningarna är från ”Agility right from the start” av Emelie Johnson Vegh o Eva Bertilsson, min agilitybibel just nu), och tar oss en till långtur med Hjärtat på töm. Mys på hög nivå att vara ute med de två, på alla fantastiska vägar som finns runt nya stallet.

Kommentera

